Monday 29 April 2013

Doaku

Ya Allah…
Ampuni segala dosa-dosaku…
Dosa kedua ibu bapaku..
Dosa muslimin dan muslimat…
Ya Rabbi…
Kau terimalah taubatku…
Kau terimalah penyesalanku
Kau jauhi dari ia berulang berlaku…
Wahai Tuhan…
Kau berikanku perpisahan
Kau datangkanku pertemuan
Kau hilangkanku seorang kekasih…
Kau hadiahkanku seistimewa kekasih…
Kau hapuskan penderitaan…
Kau limpahkan gembira dan kebahagiaan…
Kau hapuskanku kekasaran
Kau hujaniku satu kelembutan…
Kau lenyapkanku kekeliruan…
Kau munculkanku kebenaran dan kenyataan…
Kau hilangkan yang batil
Kau berikanku yang hak
Kau hilangkan satu kesedihan
Kau berikanku 1001 kenikmatan
Ampunilah aku Ya Allah…
Maafkanku kiranya aku terleka…
Maafkanku andai aku terlena…
Sesunguhnya aku terlalu mengutamakan apa yang aku hilangkan…
Sepatutnya aku utamakan apa yang dikurniakan…
Aku terleka dengan kesedihanku…
Hingga aku lupa ia sebenarnya satu pertolongan…
Hingga aku lupa ia sebenarnya satu kebaikan…
Sesungguhnya aku rasai nikmat-nikmatMu Ya Tuhan…
Sesungguhnya aku syukuri nikmat-nikmatMu wahai Tuhan…
Semoga segala yang Kau kurniakan akan kunikmati dan hargai dengan sebaik-baik amalan…

No comments:

Post a Comment